آجر نما نسوز اکسنت

صفحه اصلی  /  مقالات  /  آجر نما نسوز اکسنت

 

آجر نسوز نما اکسنت

یکی از ویژگیهای مهم استثنایی آجر نسوز کویر یزد خاصیت توده گرمایی آن است . به این معنا که این آجر به دلیل داشتن دانسیته بالا گرما را در خود ذخیره کرده و آهسته و آرام آن را آزاد میکند. این خاصیت سبب میشود که در ماههای گرم سال، خانه های آجری خنک و در فصل سرد زمستان، دیواره های آجری گرم مانده و مانع هدر رفتن انرژی و گرما شود. از دیگر ویژگیهای آجر نسوز کویر یزد تنوع رنگ در آجرها می باشد که علت آن وجود عناصر رنگ ساز در مواد معدنی است و پخت در درجه حرارت بالا که خود را پس از فرایند تولید در محصول آشکار و نمایان می سازد. این خاصیت باعث پدید آمدن تنوع رنگ بسیار بالا شده و سبب میشود که آجرهای نسوز تحت تاثیر اشعه نور خورشید تغییر رنگ نداده و جذابیت نمای ساختمان را ماندگار میسازد و هرگز حالت رنگ پریدگی در آن ایجاد نخواهد شد . تمام آجرها از مواد طبیعی تشکیل شده و مواد معدنی طبیعی دارای عناصر آلی می باشد. این عناصر بر اثر نفوذ رطوبت در سطح آجر سبب شوره زدگی شده و از زیبایی کار درنمای ساختمان میکاهد. این مسئله در تمام آجرهای رسی محسوس و قابل مشاهده است. عناصر آلی موجود در مواد معدنی پس از رسیدن به دمایی بیش از 1100 درجه سانتیگراد کاملا از بین رفته و مانع از شوره زدگی در سطح آجر میشود که این عناصر در فرایند تولید آجر نسوز کویر یزد به پایین ترین حد ممکن رسیده است و در نتیجه تست شوره در این آجرها در حد صفر خواهد بود.

هنر باستانی

هنر و آثار باستانی بازتاب زحمات , تلاش و حاصل زندگی انسانهاست و بخش بزرگی از تمدن جوامع بشری را تشکیل می دهد. از این رو بررسی و شناخت و از همه مهم تر حفظ آن بسیار مفید و ضروری است . لذا باید محصولات هنری و آثار باستانی را به عنوان آثار گرانقدر بشری قلمداد کنیم چرا که این آثار غیر قابل تکرار در تاریخ هستند امروزه به منظور حفظ و ماندگاری بناهای مهم و خاص از آجرهای نسوز    استفاده می شود که از ویژگیهای آن می توان مقاومت در برابر سایش و یخبندان های مکرر و قابلیت مصرف در تمامی شرایط اقلیمی را نام برد.آجرنسوز کویر یزد علاوه بر دارا بودن تمامی خصوصیات و ویژگی های مذکور , دارای تنوع در رنگ , زیبایی و استحکام فوق العاده است که  آن را از آجرهای نسوز دیگر کاملا متمایز می سازد.

نقش اصلی بند کشی

نقش اصلی بندکشی , پذیرش انبساط و انقباض سطحی , موضعی و توزیع آن به طور یکنواخت در نمای ساختمان است , علاوه بر آن بندکشی باید مانع ورود آب و نفوذ رطوبت به قشرهای داخلی دیوارها و سایر قطعات ساختمان گردد.از این رو ملات بندکشی باید ریزدانه و پر مایه باشد تا مانع ایجاد خاصیت جاذبه مویی شود.بندکشی به عنوان کار نهایی باید جذابیت منظر را کامل به اتمام برساند.عرض بند آجرها بر اساس طرح انتخابی 8 تا 20 میلیمتر می باشد که باید قبلا محل اجرای آن با برس تمیز گردد و پیش از شروع کار , مرطوب و آبپاشی شود.حداقل عیار سیمان بندکشی , شامل 400 کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب می باشد , قطر سنگدانه نباید از 1 میلیمتر بیشتر باشد. مناسب ترین زمان برای بندکشی قبل از سخت شدن ملات دیوارهاست ( تا 25 روز بعد از اجرا ) در هر حال از بندکشی در هوای بسیار سرد, بسیار گرم و بارندگی باید خودداری نمود , چنانچه اجرای بندکشی در هوای بسیار سرد یا گرم الزامی باشد , اتخاذ تدابیر مخصوص بتن ریزی در هوای بسیار گرم یا سرد الزامی است.در هوای گرم , بندکشی باید از تابش مستقیم خورشید مصون باشد با وسایل پوششی مناسب مرطوب نگه داشته شود. در هوای سرد بندکشی باید در روزهای آفتابی بین ساعات 10 الی 14 صورت گیرد , از ماسه و آب گرم استفاده شود و نمای بندکشی شده با وسایل مناسب پوشانده و گرم نگه داشته شود.سرعت سفت شدن ملات با تقلیل درجه حرارت محیط , کاهش می یابد لذا هنگام بندکشی در هوای سرد , سرعت بندکشی باید به نحوی باشد که فرصت کافی برای سفت شدن ملات قبل از شروع یخبندان وجود داشته باشد

مزایای استفاده از آجر نسوز

• زیبایی چشمگیر و منحصر به فرد
• مقاومت در برابر گرما و حرارت بالا
• عایق صوتی
• وزن پایین و سبک
• استحکام و مقاومت بالا
• ماندگار و با دوام
• اتصال راحت و مناسب با سازه
• امکان بهره بردن از خشت‌ های شکسته و نیمه شکسته‌ در ساختمان
• تنوع رنگی بالا
• تنوع در سایز و اندازه
• عایق در برابر سرما و گرما
• مقاوم در برابر فرسایش و افتادگی نما
• عدم نیاز به اسکوب و نگه دارنده
• دارای تنوع بالایی در کاربرد و الگوی چیدمان
• عدم شوره یا سفیدک زدن نما
• سازگار با محیط زیست
• عدم نیاز به ابزارهای خاص در زمان اجرا

رمز توانایی آجر در خلق شگفت انگیزتزین ساختمان های تاریخ و در تناسبات آن نهفته است.یک ساختمان آجری جزئی از طبیعت است و هم آوایی آن را نه تنها به هم نمیزند بلکه رنگ و فرم چشم نوازی به آن می بخشد , از این رو همواره مورد پسند همگان بوده و هست .یک ساختمان آجری همانند یک فرش دستباف , ترکیبی از سلیقه های بی انتهای معماران هنرمند است. ویژگی دیگری که سبب منحصر به فرد بودن آجر می شود , ابعاد متفاوت این مصالح ساختمانی می باشد.این ابعاد در طی زمان متحول شده و در حال حاضر با ساختار و توانایی بدن انسان هماهنگ شده است. ابعاد آجر به طریقی است که به راحتی در یکدیگر قفل و بست می گردند.این خاصیت , کیفیت های مهندسی بی شمار از جمله در محل اتصال دو دیوار به یکدیگر به وجود می آورد . آجرها به کمک ملات به یکدیگر متصل می شوند و سطح یکنواختی را به وجود می آورند. این ابعاد متناسب باعث شده است که این مصالح به منظور اجرای دهانه های وسیع به صورت قوس , طاق و گنبد که از زمان قبل از ساسانیان در ایران و سایر کشورهای جهان رواج داشته است , کارایی منحصر به فردی داشته باشد

در دنیای امروز ,حضور موفق در بازار و جلب رضایت مشتریان نیازمند داشتن محصولی با کیفیت که دارای ویژگی های ممتاز نسبت به محصولات مشابه است , می باشد.گروه صنعتی آجرنسوزکویر یزد این کیفیت بالا و کسب رضایت رامدیون الطاف الهی و استفاده از استادکاران توانا , داشتن دستگاه ها و تجهیزات مدرن , استفاده از ابزار و وسایل و مواد اولیه ممتاز و با کیفیت می باشد.

روش تولید

شرکت آجر نسوز کویر یزد در حال حاضر حدود 20 نوع محصول در انواع رنگ ها و سایزهای مختلف تولید می­نماید و فرآیند تولید از از ترکیب و رطوبت دهی خاک با فرمول های مربوطه آغاز و با طی خط خردایش مواد اولیه مورد نیاز واحد خشت زنی آماده و در سیلوهای ذخیره خاک دپو می­گردد.

فرآیند تولید محصول با تولید خشت های خام در ابعاد مورد نظر و با پرس های سنگین ادامه یافته و خشت خام تولیدی پس از کنترل کیفیت ، به کوره خشک کن ارسال می گردد.

مدت زمان بین 15 تا 20 ساعت برای خشک شدن خشت ها کافیست و پس از آن خشت ها در کوره های مختلف طبق برنامه چیدمان شده و فرآیند پخت آغاز می­شود.

پس از اتمام پخت و سرد شدن کوره ها ، جمع آوری ، سورتینگ و جعبه چینی محصولات آغاز شده و محصولات پس از شیرینگ در انبار محصول ذخیره و آماده بارگیری می­باشد.

این کارخانه در حال حاضر ضمن اشتغال زائی برای 40 نفر ، انواع محصولات آجر نسوز نما را در سایزها و رنگ های مختلف و با بهترین کیفیت تولید و به مشتریان عرضه می­نماید.

این شرکت با تمرکز ویژه بر تیم مدیریت و پرسنل توانمند خویش توانسته است استاندارد ملّی ایران و گواهینامه ISO9001 را اخذ و در تدارک اخذ استاندارد CE اروپا باشد.

  تلفن کارشناس مستقیم برای اطلاعات بیشتر و خرید : 09138833788

گواهینامه ISO9001

نتایج آزمایش آجر نسوز اکسنت

دیدگاهتان را بنویسید